Reizen is hopen dat de dag niet zo gaat als je in - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Eline Mutsaers - WaarBenJij.nu Reizen is hopen dat de dag niet zo gaat als je in - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Eline Mutsaers - WaarBenJij.nu

Reizen is hopen dat de dag niet zo gaat als je in

Blijf op de hoogte en volg Eline

14 Juli 2014 | Costa Rica, Puerto Viejo de Talamanca

je hoofd had. Soms lopen je reisplannen even net allemaal anders dan je in je hoofd had. Dat is ook wel weer het heerlijke aan reizen! Hoewel ik eigenlijk van plan was om de Caribische kust op de terugweg te doen zit ik nu al een paar dagen in het Caribisch gebied en ben ik inmiddels in Costa Rica en niet meer in Panama.

Terug naar Panama City, wat een heerlijke tijd heb ik daar gehad! Niet slecht om hier mijn reis in centraal Amerika af te sluiten in september. Vanuit Panama city maak ik een tweedaagse tocht naar de San Blas eilanden. Wat een paradijs op aarde! Prachtige tropische eilanden en ik breng de nacht door in een hangmat bij de community of Nalu negu (een kuna gemeenschap die hun eigen wetten en regels hebben op de eilanden los van Panama) Zon, zee, strand en rum! Wat wil een mens nog meer?

Na enkele relaxte dagen (met uiteraard veel voetbal kijken) en nog een dag de stad verkennen waaronder een indrukwekkend bezoek aan het Panama kanaal is het tijd om verder te trekken. Ik beem de bus naar David en vanuit daar de bus naar Boquete. Bij binnenkomst zie ik twee grote aanplakbiljetten met daarop de twee vermiste Nederlandse meiden, toch wel raar om te zien. In de bus ontmoet ik 3 noord Amerikanen en met hun en nog 3 Zwitsers maak ik de dag daarna een wandeling naar the lost waterfalls. Prachtige pittige tocht! In de avond ontmoet ik een Nederlands stel Geri-Janne en Auke. Met zijn allen eten we heerlijke vis taco's en nemen nog een afzakkertje in het hostel. De dag daarna wanneer ik net plannen zit te maken om verder te reizen omdat ik voor mijn gevoel niet veel meer heb te doen in Boquete komt Auke binnen gewandeld in het hostel. Ze reizen verder naar Bocas del Torro en ik mag met ze meerijden! Dat wil ik wel, verandering van plannen maar erg blij dat ik mee mag rijden op naar de Caribische kust! In 10 minuten pak ik mijn spullen en stap bij ze in de auto, we maken een prachtige tocht door de bergen. Na 2 uur rijden stoppen we om Nederland-Argentinië te kijken. Ergens in the middle of nowhere op een kleine besneeuwde TV kijken we met Panamezen (die allemaal voor Argentinië zijn) de wedstrijd. Helaas verliezen we. Te laat om de boot naar Bocas del Torro te halen overnachten we in Almirante, eten heerlijk Chinees en spelen spelletjes. Wat heerlijk om zo vrij te kunnen reizen wie had vanochtend gedacht dat ik hier vanavond zou eindigen?! Genieten met een hoofdletter G!

De dagen daarna breng ik met Geri-Janne en Auke door op Bocas del Torro. Veel regen maar ook prachtige eilanden, luiaards, dolfijnen en snorkelen. Ook iets nieuws gedaan. Deepboarden met een plank achter een boot snorkelen. Erg gelachen! Op zaterdag neem ik afscheid van ze en krijg een lief briefje met armbandje als afscheid. Wat een leuk stel om te ontmoeten!

Zondagochtend reis ik af naar Costa Rica. De grensovergang gaat soepel en voor mijn hostel Pagalú in Puerto Viejo de Talamanca wordt ik afgezet. Een heerlijk relaxte plek om een paar dagen te zijn voordat ik verder Costa Rica ga verkennen.

  • 15 Juli 2014 - 06:17

    Muike:

    Dit klinkt heel erg als 'Het pad is het doel' en dat is dan weer erg Zen, Eline. Goed bezig! X tía Muike

  • 15 Juli 2014 - 09:06

    Marieke:

    O, Pientje klinkt super. En ik wordt helemaal blij van het lezen van je stuk. Je bent duidelijk in je element en geniet met volle teugen. Zo, fijn dat je het naar je zo zin hebt. Geniet verder!!! Dikke kus

  • 15 Juli 2014 - 16:43

    Rose-Anne:

    Heerlijk zo je neus achterna en onverwachte dingen doen.
    Was ook blij dat er in de famille mensen waren die de luiaard herkende ;-), zodat ik m nu ook (her)ken.
    Goed tijd in Costa Rica…xxx






  • 15 Juli 2014 - 17:37

    Helma:

    Zo kan reizen dus zijn....XX

  • 15 Juli 2014 - 22:03

    Marie-Rose :

    Hoi Eline,

    Geweldig te lezen dat je zo geniet en geweldig om jouw ervaringen te mogen lezen.

    gr marie-rose

  • 16 Juli 2014 - 14:28

    Francien Voets:

    Hallo Eline,

    Wat is het toch leuk om jouw verhalen te lezen en volgens mij geniet je enorm. Lijkt me geweldig om zoveel verschillende mensen tegen te komen en wellicht ook lange tijd van huis zijn.Dit wordt een ervaring voor je hele leven, geniet ervan, heel veel liefs, francien

  • 18 Juli 2014 - 04:02

    Auke & Geri-Janne:

    Hoi Eline,

    Blij dat je veilig bent aangekomen in Costa Rica.
    Leuk om je verslag te lezen, we hebben een gezellige tijd gehad samen.
    Wij zijn ondertussen in Tarcoles en trekken richting de Arenal.
    Misschien komen we je nog tegen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Puerto Viejo de Talamanca

Eline

Hit for the stars and if you don't hit them, than grab the moon on your way back!

Actief sinds 12 Mei 2011
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 16804

Voorgaande reizen:

25 Mei 2014 - 20 Januari 2015

Zuid- en Midden-Amerika reis

Landen bezocht: