Back to school! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Eline Mutsaers - WaarBenJij.nu Back to school! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Eline Mutsaers - WaarBenJij.nu

Back to school!

Blijf op de hoogte en volg Eline

16 September 2014 | Guatemala, Antigua

Met een leuk Canadees stel, Kaili en Bryan reis ik naar Copan, Honduras om daar een bezoek te brengen aan de Copan ruïnes. Een mooie plek om te bezoeken met Maya tempels en rondvliegende Macaws (papegaaien) prachtig om ze te zien vliegen door het park. Het dorpje Copan is een klein gemoedelijk dorpje en alles is te voet te doen. We brengen ook een bezoek aan Parque de Aves een vogelcentrum waar ze werken aan het herstel van de Macaws in het wild, aangezien ze bijna geheel uitgestorven waren in het wild.

Na een goed weekend in Copan, Honduras. Reis ik terug naar Antigua, Guatemala om me daar voor drie weken te vestigen en voor een opfris cursus Spaans. Mijn eerste week breng ik nog door in een hostel maar ik merk al snel dat het toch ook wel heel leuk is om bij een familie te verblijven en dus verhuis ik voor mijn laatste twee weken naar Oscar's en Chiqui's huis. Een geweldig vriendelijke familie die elke maaltijd bij je komen zitten om Spaans te oefenen en aangezien we ook een huisgenoot hebben die geen Engels spreekt wordt ik ook gedwongen om Spaans te spreken. Het valt me niet tegen en in drie weken tijd maak ik toch wel sprongen vooruit in mijn doel: leren een gesprek te hebben in het Spaans. Tot nu toe is het toch vaak vraag en antwoord en met name mijn vocabulaire schiet dan nog tekort om een volledig gesprek te kunnen voeren. Maar na drie weken lukt het me om een gesprek te hebben met mijn Spaanse lerares Lorena en kan ik ook een gesprek voeren met mijn medestudenten en in winkels in Antigua. Niet slecht en hopelijk kan ik dit voortzetten in Argentinië. Want over een paar dagen zit mijn reis hier in centraal Amerika erop. Ongelooflijk dat ik hier alweer drie maanden ben! En dat ik al vier maanden op reis ben. De laatste paar dagen zijn gevuld met Spaanse les en activiteiten ondernemen met de medestudenten. Een gezellige afsluiter van mijn tijd in centraal Amerika! Wat heb ik de afgelopen tijd veel gedaan, ieder land gezien in centraal Amerika, onwijs veel leuke en lieve mensen ontmoet en zoveel ervaringen rijker. Tijd voor de tweede helft van mijn onvergetelijke reis!

  • 20 September 2014 - 22:39

    Helma:

    Weer leuk om te lezen Eline en gezellige foto's en nu maar hopen dat jouw schildpadje niet tegen een haaitje aan is gezwommen ;-) XX

  • 21 September 2014 - 16:17

    Muike :

    Ja, meer dan leuk om te lezen. En wat geweldig dat je zo goed gaat met je Spaans. Het kan niet anders of je leven is veranderd nadat je van deze reis terug zult komen. Liefs tía Muike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Hit for the stars and if you don't hit them, than grab the moon on your way back!

Actief sinds 12 Mei 2011
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 16798

Voorgaande reizen:

25 Mei 2014 - 20 Januari 2015

Zuid- en Midden-Amerika reis

Landen bezocht: