Je kunt Patagonië niet veranderen, - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Eline Mutsaers - WaarBenJij.nu Je kunt Patagonië niet veranderen, - Reisverslag uit Valparaíso, Chili van Eline Mutsaers - WaarBenJij.nu

Je kunt Patagonië niet veranderen,

Blijf op de hoogte en volg Eline

28 November 2014 | Chili, Valparaíso

Patagonië veranderd jou. (You can't change Patagonia, Patagonia changes you) Een uitspraak die mijn reisgenoot Orlagh maakt in Santiago de Chili wanneer we onze Dragoman trip afsluiten. Het verwoord onze bizarre, heftige en ongelooflijk mooie trip door Patagonië.

In de buurt van El Chaltén maken we een wandeltocht op een gletsjer. Erg bijzonder om op metersdik ijs te lopen. Hierna gaan we terug richting Chili we bezoeken de Cueva del las Manos, oude rotsschilderingen en slaan daar vlakbij in een prachtige vallei onze tent op voor een bushkamp. De volgende dagen bezoeken we iedere dag een ander NP in Chili. Allereerst het prachtige NP Cerro Castillo waar we kamperen op een Estancia en in de avond een heerlijke Asado hebben. Verder bezoeken we NP puyuhuapi en Futalefu. Prachtige natuur maar helaas ook veel regen wat ons uiteindelijk doet besluiten om eerder te stoppen met kamperen en vanaf dan cabañas of hostels te nemen. We reizen door naar Bariloche waar het weer een stuk beter is, we wandelen naar een prachtig uitzicht en verkennen het vriendelijke stadje bekend om zijn chocolade. We gaan voor de laatste keer tijdens deze Dragoman trip de grens over terug Chili in en brengen een bezoek aan Pucon waar ik met een stel een wandeltocht maak door het mooie NP Huerquehue. En dan is het tijd om door te reizen naar Santiago onze eindbestemming van onze trip. Helaas begeeft onze truck Amber het in Pucon en kunnen we de reis niet met haar afsluiten in plaats daarvan reizen we met een comfortabele bus naar Santiago. De laatste avond gaan we nog met zijn allen wat drinken en dan is het tijd om afscheid te nemen van de groep. Wat hebben we een hoop beleefd met elkaar! Gelukkig hoef ik niet van iedereen afscheid te nemen want met drie mensen van de groep reis ik nog een aantal dagen door.

• 02 December 2014 - 19:02

Helma:

weer een leuk verslag van je avontuur. Ben erg benieuwd naar de foto's. XX

• 02 December 2014 - 19:43

Sjaak Hoevenaar:

tot snel meid dan horen we het wel geniet er nog van