We must take adventures - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Eline Mutsaers - WaarBenJij.nu We must take adventures - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Eline Mutsaers - WaarBenJij.nu

We must take adventures

Door: Eline Mutsaers

Blijf op de hoogte en volg Eline

18 Januari 2015 | Argentinië, Buenos Aires

in order to know where we truly belong.

En wat een avontuur was het! Acht maanden geleden lande ik enigzins onzeker en met de gedachten ´Waarom wil ik dit ook al weer?´ in Buenos Aires. In deze maanden heb ik een nieuwe taal geleerd en misschien nog wel belangrijker de taal van het (solo) reizen. Wat heb ik veel gezien en beleefd. Nieuwe mensen ontmoet en mezelf nog beter leren kennen. Want de vraag ´Wat wil IK nu eigenlijk.´lijkt zo makkelijk maar heb ik in deze maanden leren begrijpen en leren beantwoorden.

Mijn laatste maand reizen doe ik gedeeltelijk met mensen die ik al eerder ontmoet heb en gedeeltelijk alleen waarbij ik nog nieuwe dingen zie. Na Salta reis ik terug naar Buenos Aires waar Orlagh is. Met haar vlieg ik naar Santiago. We beleven nog een aantal leuke dagen samen waarna ik afscheid neem van haar. In Santiago ontmoet ik de Israeliers weer die ik eerder in Ushuaia heb ontmoet. Kerst vier ik echter met onbekenden maar niettemin erg gezellig. Met veertig mensen koken we allemaal iets en drinken heerlijke Chileense wijn tot diep in de nacht. Na kerst ga ik terug Argentinie in en vier oud en nieuw in Mendoza. We eten met een groep aan een lange tafel, proosten op het dakterras op het nieuwe jaar en dansen aan het zwembad tot in de kleine uurtjes. Ik reis door naar Rosario. Een vriendelijke gemoedelijke stad. Een mooi en rustig hostel wat wellicht ook wel even goed is na al dat gefeest tijdens de feestdagen. Voordat ik terug afreis naar Buenos Aires waar ik mijn laatste dagen in de gezellige wijk Palermo afsluit reis ik door naar Mar del Plata. Een druk bezocht badplaatsje aan de kust. Nog even wat zon en zee meepakken in januari!

En dan tot slot;

Ik heb misschien solo gereisd maar nooit alleen. Ik had het geluk mijn weg te kruisen met prachtige mensen en heb een aantal onvergetelijke herinneringen gemaakt die voor altijd een grote lach op mijn gezicht toveren. Dankjewel aan iedereen die ik heb ontmoet voor wie je bent en dankjewel dat ik mezelf mocht zijn. Jullie hebben bijgedragen aan een fantastische levenservaring.

Het is tijd om vaarwel te zeggen tegen dit prachtige continent, tegen deze onvergetelijke reis. Tijd om naar huis te gaan, where I truly belong...

  • 18 Januari 2015 - 15:46

    Milja:

    Ben trots op je zusje! xx

  • 18 Januari 2015 - 15:46

    Milja:

    Ben trots op je zusje! xx

  • 18 Januari 2015 - 15:48

    Kees:

    ik ook dochter, zal blij zijn je dinsdag weer een te kunnen vastpakken xxx

  • 18 Januari 2015 - 16:14

    Anne:

    Mooi eline!

  • 18 Januari 2015 - 16:14

    Muike:

    Ala je jezelf kunt zijn, ben je altijd overal thuis. Maar fijn om je straks weer op Hollandse bodem te zien, na een onvergetelijke reis! X tía Muike

  • 18 Januari 2015 - 16:20

    Marieke:

    Mooi, Pientje.. Trots op je! X

  • 18 Januari 2015 - 16:49

    Jasmijn:

    Wauw! Heerlijk je weer als jezelf thuis te hebben xx

  • 18 Januari 2015 - 17:19

    Helma:

    Lieve dochter, super trots op je dat je dit avontuur aandurfde en er zoiets moois van hebt weten te maken. XX

  • 19 Januari 2015 - 00:41

    Gerijanne:

    Eline,
    Toen we jou ontmoeten was je nog maar twee maanden onderweg

  • 19 Januari 2015 - 07:08

    Corinie:

    Geweldig, Eline, tot gauw......

  • 19 Januari 2015 - 08:58

    Maartje:

    Wat een mooie reis! Ook wij hebben genoten van je verhalen en foto's. Maar ben blij als je weer hier bent.
    En we samen nieuwe dingen kunnen beleven... Gelukkig is het alweer bijna Carnaval :-).

    Tot morgen! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Eline

Hit for the stars and if you don't hit them, than grab the moon on your way back!

Actief sinds 12 Mei 2011
Verslag gelezen: 2568
Totaal aantal bezoekers 16802

Voorgaande reizen:

25 Mei 2014 - 20 Januari 2015

Zuid- en Midden-Amerika reis

Landen bezocht: