Happy birthday to me! - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Eline Mutsaers - WaarBenJij.nu Happy birthday to me! - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Eline Mutsaers - WaarBenJij.nu

Happy birthday to me!

Blijf op de hoogte en volg Eline

15 Oktober 2014 | Argentinië, Córdoba

Lang zal ik leven, lang zal ik leven in de gloria! Jarig aan de andere kant van de wereld. En hoewel dit wel een dag zou zijn waarbij ik één dagje tussendoor thuis zou willen zijn is het ook een dag als alle andere en vier ik mijn verjaardag met wildvreemden in een hostel in Córdoba. Dit gisterenavond al gedaan (tenslotte was ik in Nederland al jarig was het motto) want er was nog iemand jarig en samen met iedereen die er was op onze verjaardagen geproost (meerdere malen). In de ochtend wil ik een museum bezoeken maar helaas is die dicht dus wordt het winkelen en koop als verjaardagscadeau voor mezelf oordopjes (heel praktisch want die waren stuk) en havaianas slippers aangezien die hier twee keer zo goedkoop zijn als in Nederland! De Brazilianen moesten er gisterenavond hartelijk om lachen toen ik vertelde hoe duur ze waren in Nederland. "Nunca, nunca!" riepen ze uit.

Ik ben inmiddels in Córdoba de twee na grootste stad in Argentinië op weg naar Ushuaia. Een stad met veel musea (ik bezoek er diverse) en culturele aangelegenheden. Een busrit van 23 uur vanuit Puerto Iguazú bracht mij naar deze stad waar ik besluit een weekje te verblijven. Halverwege wissel ik van hostel omdat het in het eerste wel erg rustig is en ben blij wanneer ik dit besluit heb genomen.

Hiervoor heb ik de prachtige watervallen bezocht in het noorden. Als eerste aan de Braziliaanse kant Foz do Iguaçu. Aan deze kant heb je voornamelijk het panorama overzicht. Het uitzicht is overweldigend en bijna onwerkelijk. Ik had niet verwacht dat het zo groot zou zijn. Het is prachtig! Aan de Braziliaanse kant bezoek ik ook Itaipu één van de grootste dammen ter wereld die een groot deel van Paraguay en Brazilië van elektriciteit voorziet. Na een extra nachtje aan de Braziliaanse kant in verband met het leuke hostel ga ik de grens over naar Argentinië. Ik ben benieuwd naar de Argentijnse kant ook deze moet erg mooi zijn. En dat is ook zo. Aan deze kant zie je de watervallen van veel dichterbij en op een andere manier. Beide kanten zijn zeer de moeite waard om te bezoeken! Ik maak een overweldigend boot ritje waarbij je zeer dicht bij de watervallen komt. Zeiknat maar erg indrukwekkend om dit natuurgeweld van zo dichtbij mee te mogen maken.

Wederom een hoogtepunt op mijn fantastische reis. Ennuh proost allemaal

  • 15 Oktober 2014 - 19:10

    Helma:

    bedankt weer voor je update en wat een mooie foto's weer. Wij pakken straks op jouw verjaardag een borrel (nou ja wijntje) en wensen je alvast een heel mooi en goed nieuw levensjaar toe! grande beso!

  • 15 Oktober 2014 - 19:29

    Marier-rose :

    Van harte gefeliciteerd en blijf vooral genieten en laat ons af en toe mee genieten.

  • 15 Oktober 2014 - 20:00

    Marieke:

    Klinkt indrukwekkend! Fijn dat je je verjaardag goed gevierd hebt..(dagje hier was leuk geweest :) Ik eet iets lekker bij de koffie om je verjaardag te vieren.. Dikke kus

  • 15 Oktober 2014 - 23:40

    Dana:

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag (op de valreep

  • 16 Oktober 2014 - 08:47

    Maartje:

    Ha Pien,

    Het bezoek aan de watervallen klinkt erg bijzonder! En wat een mooie foto's weer.
    Het was fijn je gisteren even live te feliciteren en bij te kletsen. Blijft toch bijzonder om even zo dicht bij elkaar te zijn terwijl je aan de andere kant van de wereld bent.
    Geniet van de dingen die komen gaan!

    XX

  • 19 Oktober 2014 - 16:44

    Sam:

    Een bijzondere verjaardag in een bijzonder land. Alsnog van harte proficiat! Geniet er maar van.

  • 19 Oktober 2014 - 20:46

    José Dibbets:

    Hoi Eline

    Beetje laat maar alsnog gefeliciteerd met je verjaardag!
    Ik geniet van je prachtige verslagen .
    Geniet !!

    Groetjes José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Hit for the stars and if you don't hit them, than grab the moon on your way back!

Actief sinds 12 Mei 2011
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 16824

Voorgaande reizen:

25 Mei 2014 - 20 Januari 2015

Zuid- en Midden-Amerika reis

Landen bezocht: