At the end of the world! - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Eline Mutsaers - WaarBenJij.nu At the end of the world! - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Eline Mutsaers - WaarBenJij.nu

At the end of the world!

Blijf op de hoogte en volg Eline

31 Oktober 2014 | Argentinië, Ushuaia

Daar ben ik dan. Aan het eind van de wereld. Één van de redenen waarom ik naar Zuid Amerika wilde, Patagonië. En oké het is even een temperatuur verschilletje van 30 naar bijna 0 maar mooi is het hier wel. Ik beland in een leuk backpackers refugio del mochilero. Allerlei leeftijden en culturen bij elkaar. Mensen die op weg zijn voor de reis van hun leven; Antarctica. En vooral veel fietsers die hier in Ushuaia hun reis starten (sommige op weg naar Alaska) of eindigen en interessante verhalen meebrengen. Hier verblijf ik vijf nachten en daarna verhuis ik naar het hostel waar ik zal starten met mijn Dragoman trip, bijna een maand kamperen in Patagonië en eindigen in Santiago de Chili. Ik heb er zin in maar zie ook een beetje op tegen de kou in mijn tentje. We zullen het zien en beleven!

Het was nog een hele onderneming om hier te komen en daarom ook een reden voor veel reizigers om niet naar Ushuaia af te reizen. Vijf keer over stappen, een kapotte bus, Chili in en weer uit en 35 uur reizen brengt mij naar deze afgelegen plek. Hiervoor was ik in Puerto Madryn, vlak bij het NP Península Valdés. Een bijzonder stukje natuur op aarde. Allerlei zeedieren (zeeleeuwen, zeeolifanten, pinguïns, orka's en walvissen) verzameld vlak bij elkaar en een prachtige kust. Ook dit is een enorm fijne plek om te verblijven en warm zo'n 30 graden. Ik maak een boottocht om de walvissen van dichtbij te zien maar ook voor niks kun je ze vanaf het strand bij Punta Flecha op nog geen 50 meter bewonderen. Ik maak nog een boottocht om de Commerson's dolfijnen te zien die alleen in Patogonië leven en breng een bezoek aan Punta Tombo waar duizenden pinguïns aan het broeden zijn. Overal waar je kijkt zie je ze op hun nest zitten. Blijven leuke beestjes om te zien.

Voordat ik aan mijn reis met Dragoman begin maak ik met een stel een prachtige wandeling naar Laguna Esmeralda net even buiten Ushuaia. De dag daarna maken we een boottocht door de Beagle Channel en zien zeeleeuwen, pinguïns en vooral een prachtig uitzicht op besneeuwde bergtoppen. En dan wordt het tijd om van dit kleine leuke groepje wat ik heb ontmoet afscheid te nemen. Twee Argentijnen die hier wonen en drie Israëliërs. Een laatste maaltijd aan de grote tafel in de refugio en een drankje in de gezellige Dublin Irish Pub. Tijd om de Dragoman groep te ontmoeten!

  • 10 November 2014 - 22:14

    Jasmijn:

    Super! Zo gaaf en mooi wat jij beleefd. Op naar je nieuwe avontuur! Miss you

  • 10 November 2014 - 22:16

    Marijn:

    super leuk om je verhalen elke keer te kunnen lezen! wat een avontuur!! sterkte met de kou in je tentje maar vooral: genietse!!! xx

  • 10 November 2014 - 22:35

    Helma:

    Ha lieve dochter, fijn om weer wat van je te horen en te lezen dat je zo enorm geniet van al het moois om je heen Wat zou ik graag in die leuke refugio del Mochilero zijn samen met jou (en uiteraard mijn fiets!) en voor nu heel veel plezier met je Dragomangroep. XX

  • 11 November 2014 - 08:30

    Maartje:

    Veel plezier met de Drogamantocht! Geniet ervan... en denk maar aan al het moois dat je al gezien hebt als het soms wel erg koud is in je tentje. Of aan ons natuurlijk! Dikke kus van mij en Roel

    ps. De zolder is bijna leeg en opgeruimd. Dus dat gaat de goede kant op. x

  • 11 November 2014 - 11:38

    Nico Komen:

    Hoi Eline, Volgens mij geniet je enorm. Veel plezier op de Dragoman reis. Ik ben stiekem toch wel jaloers op je....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Hit for the stars and if you don't hit them, than grab the moon on your way back!

Actief sinds 12 Mei 2011
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 16805

Voorgaande reizen:

25 Mei 2014 - 20 Januari 2015

Zuid- en Midden-Amerika reis

Landen bezocht: